Translate

No Vīnes līdz Konigsee pie Zalcburgas

No agra rīta dodamies prom no Vīnes uz vietu, kas netālu no Zalcburgas- Zell am See.  Attālums nedaudz virs 380 km. Tomēr viss pārbrauciens bija paredzēts kā liels apskates objekts. Kā nekā iebraucam kalnos! Kamdēļ tieši Zell am See? Bija doma apmesties pie ezera un attiecīgajā datumā nevienā citā hostelī daudzmaz pieņemamā attālumā  par mums pieņemamu maksu brīvu vietu nebija. Mums pieņemamā maksa bija ap 50-70 EUR par nakti par mums visiem.
Braucam.
Parādās sniegotie kalni

Pavisam netālu no Vīnes uz Grācas ceļa ieraugam vēl vienu Hundertvasera projektētu ēku-

Pie Leobenas nogriezāmies no autobāņa, lai izbaudītu mazo kalnu ceļu burvību. Braucām uz Eizenercu, tad Lienz un tad uz Hausas pusi. Liekas darīju pareizi.-
Jā, vietā ar nosaukumu Liezen radās iespēja uzpildīt autogāzi pa 0,85 Eur litrā.

Kā atpūtas vieta, lai izstaipītos no brauciena bija paredzēti nelieli ezeriņi netālu no Hausas- Gossenbergā.
Vieta fantastiski skaista. Tomēr..- tomēr ziema ir ziema. Ezeriņi bija aizsaluši un tāds bija arī te esošais ūdenskritums. Vispār, par laika apstākļiem runājot- tāda sajūta, ka viss sagriezies kājām gaisā- te dienvidos likās aukstāks nekā pie mums ziemeļos. To sajutām arī atpakaļ uz Rīgu braucot- jo tuvāk Rīgai, jo siltāks... Kalni dara savu un strādā kā liels, dabisks ledusskapis. Citiem par prieku, citiem par šausmām..

Pa ceļam redzētais tiešām bija tā vērts. Skaisti!
Zell am See nonākam tumsā. Tas ir ziemas nodoklis- īsu brīdi varam skatīt kalnus. Tomēr- burvīgas ir apgaismotās mazpilsētiņas vakaros. Tās var apjūsmot pat braucot garām- kā mazas Ziemassvētku eglītes tas mirguļo katra sava kalna piekājē. Vai varat pastaigāties izjūtot visu vakar svētku atmosfēru gaisā, gaismās, smaržās un atpūtnieku tusiņu trokšņos.. Burvīgi..
Zell am See hostelis izrādijās par vienu no dārgākajiem mūsu ceļojumā. Bijām pasūtijuši divvietīgu, rēķinoties, ka tā ir tikai viena nakts, tomēr administratore, mūs redzot tā vietā par nelielu piemaksu piešķīra 6 vietīgu numriņu, kurā bijām tikai mēs.

Ezeru tā arī gandrīz neredzējām. Tikai vakarā tā ūdeņos atspoguļojās pilsētas uguņi, bet no rīta to klāja bieza migla. Tik bieza, ka nebija redzams ne ezers, ne to ieskaujošie kalni.-

Netālu no Zell am See, gandrīz pa ceļam uz Zalcburgu burvīgs kalnu ezeriņš- Konigsee. Tas atrodas Vācijas teritorijā, bet tur pat blakus. Tikai daži desmiti km. Migla pamazām nozuda un no tās izšķīlās kalnu muguras. Burvīgs skats! Tāda kā milžu piedzimšana..

Arī Konigsee ezers ir atsedzies un dodamies braucienā. Mūsu kompānijai brauciens līdz Bartolomeja baznīcai un atpakaļ izmaksāja 32.-EUR. Jā, ir iespējams arī garāks brauciens, bet to atliekam uz vasaru.

Visu ceļu redzamo komentēja kuģa darbinieks flotes tērpā, bet skaidrā vācu valodā.. Tomēr tas bija tik pilns ar pozitīvu enerģiju, ka labo garstāvokli vēl vairāk uzlaboja. Jā,- viņš izrādijās muzikants un vienā brīdī palūdza kuģa kapteini izslēgt dzinējus, atvēra durvis un spēlējā trompeti veidojot burvīgu duetu ar atbalsi, kas pie mums atgriežas no kalniem it kā neko skaistu no šejienes nelaižot prom.. Nezinu vai tā dara arī uz citiem kuģīšiem (tie kursē ik pēc 15 minūtēm) vai tikai mums tā paveicās?
Ir vietas, kur daudz runāt negribās. Tik ievilkt elpu un sajust.. šī ir viena no tādām-

Ezera krasts pilns suvenīrbodīšu. Cenas normālas, pat neaugstas. Par to spriedu arī pēc cenām akmeņu veikalā- kristāliem un fosīlijām te tādi pat cipari cenām kā pie mums. Tikai pie mums latos, tur eiro. Lētāk. Mazliet kritu kārdinājumā un mani plaukti mājās kļuva vēl par dažiem akmeņiem smagāki..
Līdz Zalcburgai tik neliels gabaliņš. Krēslo. Dodamies uz kārtējo hosteli un ar to arī iespaidiem pilnā diena noslēdzas.